marți, 26 septembrie 2017

"Ma cheama Alber..."

Apropierea iernii imi aminteste invariabil de o carte draga mie, aceasta carte m-a facut sa visez sa intalnesc marea iarna... si pana la urma, am intalnit-o
"Maria si marea" lui Radu Tudoran este o poveste care incepe vara, o poveste de dragoste fierbinte ca nisipul, banala dar reala comparatie...
Si in dragoste ca si in natura exista patru anotimpuri, si in dragoste ca si in natura iarna, cu tot albul ei stralucitor, amprenteaza cenusiul si senzatia de rece, asta simtea si Maria privind iarna marea...

"Ma cheama Alber, sa nu te mire ca e fara t la urma,spuse tinarul.Au gresit la primarie si asa a ramas - Alber!
Am vrut sa aud cum suna.Alber,fara t.E cam caraghios.
Pe mine ma cheama Maria...
Si ce faci in viata?
Era marinar! Mai bine n-ar fi spus!"
............................................................
Il gasi asezat pe Calul de Salcie.Era ud,dar pe fata nu i se citea nici o suferinta;ploaia il inviora,ca pe plante.
Maria il privi cu ura;sa fi fost incovoiat ,sa nu fi avut genele atit de dese si grele,impodobite cu picaturi de apa ca niste strasuri,sa-l fi simtit trist sau nelinistit,s-ar fi apropiat de el dintr-o data.
-Ce faci aici?intreba,rece.
-Te astept,raspunse Alber.
-De cind astepti?
-De cind n-ai venit.
Era nebun ? Sau ii placea sa se joace cu vorbele?
Dar poate spunea adevarul,si atunci avea datoria sa-l iubeasca,macar provizoriu."

Mi-am dorit ca macar pentru un anotimp sa fiu o Marie langa Alber fara "t", doar ca Alber-ii mei l-au avut mereu pe "t" la sfarsit, si astfel, Albert e doar un nume, vara - un anotimp iar marea...marea este mereu acolo...mai ales iarna
  

13 comentarii:

  1. Aliatul - o poveste de dragoste, începută în al Doilea Război Mondială în fierbinte nisip al Marocului, continuata cu o căsătorie în neprietenoasa Anglie și încheiată sub palele unui avion de razboi.
    O iubire între doi spioni, în care unul trădează pentru inamic...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca este vorba de un film, imi suna cunoscut titlul...
      Multumesc pentru recomandare,ma emotioneaza povestile de dragoste mai ales cand vine vorba de acele vremuri...

      Ștergere
  2. hmm ! interesante fragmente ! şi ce jocuri de cuvinte !
    ''-De cind astepti?
    -De cind n-ai venit.''
    ''Alber-ii mei''...
    ''marea este mereu acolo..''
    mi-au plăcut fragmentele alese !
    felicitări pentru postare !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
  3. Desigur ca "scenariul" seaman perfect cu "Allied" film din 2016 cu Brad Pitt si Marion Cotillard. Eu una am ramas foarte încantata de acest film. Daca nu l-ai vazut, ti-l recomand! Pupici draga mea, este aproape weekend!😅

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Ella! :)

      Aproape w-end?!
      E abia miercuri :((

      te pupacesc si eu! :*

      Ștergere
    2. Si ce daca ... joi nu se pune si vineri ... nu este aproape weekend? :)
      Curaj fata frumoasa, la mine este soare! (dupa o dimineata cetoasa de dadeai cu oistea-n gard! :))

      Ștergere
    3. la mine nu,nici urma de soare plus o zi tampita tamoita :)))

      Ștergere
  4. Ei, da, marea e mereu acolo :) Si iarna e imbracata cu valuri de un albastru de otel ... N-am citit cartea si daca ma gandesc bine, n-am citit nimic de Radu Tudoran.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, marea e mereu acolo, mereu altfel, in functie de anotimp, in functie de ochii care o privesc...
      Radu Tudoran a vazut o cu niste ochi plini de dragoste, dragoste pentru ea care poate fii, ca si Maria, rece sau pasionala🙂
      Merira sa incerci sa o citesti 🙂

      Ștergere
  5. Cărțile lui Radu Tudoran m-au lăsat toate cu un gust amar și cu inima strânsă... Deși obișnuiesc să recitesc măcar o dată cărțile citite (poate fiindcă prima oară ”le înghit” pe nerăsuflate), m-am ferit să recitesc romanele lui.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pandhora, nu ți-a apărut un comentariu de la mine? Spuneam, cred, că romanele lui Radu Tudoran mi-au lăsat un gust amar și nu mi-am dorit niciodată să le recitesc, spre deosebire de multe alte romane.

    Weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc ca mi-ai spus, era in spam, nu stiu de ce :(

      da, carile lui au un fel de melancolie spe tristete, de un farmec apasator...
      da, si mie imi place sa recitesc carti, a doua oara, asa cum spui si tu, le savurez in liniste :)

      w-end fain si tie Zina,multumsc! :)

      Ștergere